Elke maand brengen we een andere functie binnen het CVD in beeld. Deze maand Nikki van der Steen over haar werk als administratief medewerker.

Mijn moeder werkte bij het CVD als maatschappelijk werkster, dus iets voor andere mensen betekenen heb ik al vroeg meegekregen. Ik was klaar met mijn opleiding en zocht werk. Bij het CVD zochten ze op dat moment een administratieve kracht voor de ICT afdeling. Al snel bleek het meer te gaan om helpdeskmedewerker ter ondersteuning van de ICT afdeling. Dit was erg leerzaam!

In 2015 veranderde er veel door de invoering van de Wmo, het stedelijk werk verplaatste zich naar de gebiedsteams. Hierdoor gingen teams anders werken. Om de gebiedsteams te ondersteunen werd het Administratief Team Uitvoerend (ATU) in het leven geroepen. Ik was wel toe aan een nieuwe uitdaging en ik werd gevraagd om het team te komen versterken.

Bij de start merkte je dat iedereen zoekend was om de functies en werkwijze vorm te geven; inmiddels is het een geoliede machine. Ons team ondersteunt voornamelijk de ambulant begeleiders in hun administratieve werk, zoals het dossier van de cliënt op orde brengen door het inhangen van documenten, woningcontracten, arrangementen en toestemmingsverklaringen. Maar ook het verwerken van mutaties als een cliënt overgaat van de ene locatie naar een andere locatie of als er een wisseling is in de begeleiding.

Onderaanbestedingen
We verzorgen ook de administratie rond de onderaanbestedingen. Denk aan de dagbestedingen van cliënten. Zij kunnen intern bij het CVD een dagbesteding doen, zoals de computercursus, maar ook bij een externe partij. Dit moet goed geregistreerd worden in verband met de financiële verantwoordingen. Het aanvragen van huishoudelijke ondersteuning is ook een belangrijk onderdeel. Als de onderaanbesteding verloopt, sturen we een mail naar de begeleider om een formulier in te vullen. We schakelen hier snel in om te voorkomen dat er een gat valt en de cliënt bijvoorbeeld tijdelijk geen huishoudelijke ondersteuning meer heeft, terwijl dit wel noodzakelijk is.

Wat leuk is aan mijn werk? Ik vind het fijn dat ik op de achtergrond toch nog iets voor iemand kan betekenen. Direct ter ondersteuning voor collega’s, zodat zij snel aan de slag kunnen en indirect ook dat een en ander goed en soepel verloopt voor de cliënt.

Waarom moet iemand bij het CVD werken? Werken bij het CVD is werken met leuke collega’s. Ik vind het vooral belangrijk dat het een organisatie is die zich inzet voor kwetsbare mensen en zo iets betekent voor samenleving. Het CVD doet dat heel goed! Het is mooi om te zien hoe betrokken de begeleiders zijn bij hun cliënten.

Ben je benieuwd welke functies er nog meer zijn bij het CVD? Bekijk dan onze vacatures.

Lees ook:

l het interview met Sieb Haagsma

het interview met Coos Gunneweg

het interview met Ibo Murat